dijous, 6 de novembre de 2014

Recepta per treure's la ràbia

Aquesta setmana amb els infants de 5è d'E.I de sa Graduada (Maó) hem estat treballant la ràbia, quins canvis físics suposa, com canvien les faccions de la cara i per quines coses ens podem enrabiar. També n'hem escenificat alguna (cosa que els fa molta gràcia i alhora ens ajuda a treballar l'empatia): he fet un dibuix a la pissarra que m'agradava mooooolt i ha vingut un infant i me l'ha esborrat. Llavors m'he posat meleita, molt! Però com que només ho feia veure els fillet@s es morien de riure. Han sortit moltes coses en aquesta conversa: quan em rompen algun joc, quan no em deixen menjar llaminadures, quan no puc anar a jugar amb el meu amic, quan no em compren el que vull, etc. Tots els infants han dit la seva! Fins hi tot algún, n'hauria dit moltes més!! I és que quan els donem la oportunitat de xerrar i expressar-se no aturarien! 
Després hem xerrat sobre les coses que podem fer per ajudar algú que estar rabiós o enfadat. Les coses que diuen són importants: contar un xiste, ajudar-lo a fer un dibuix nou si li hem romput, fer-li una abraçada... La seva mestra i jo havíem preparat una recepta que els ajudés a treure la ràbia i que poc a poc els calmés també.  

Imatges de www.pinterest.com

Després cada infant a pintat enèrgicament un paper amb ceres vermelles i una volta l'ha tingut l'ha començat a foradar amb una forqueta o un punxó amb ràbia. Han ben descarregat les tensions! Aquest és un recurs que hem extret del llibre Diari de les Emocions d'Anna Llenas, ed. Paidós i que als infants els ha encantat!


Segur que si la duis a la pràctica gaudireu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...